18 February 2009

Kenangan Yang Terindah..

Asaalamualaikum...

Kembali lagi kita bersama..em...dua tiga hari lagi dah nak masuk hari minggu..hahaha...aku sukaaaa....korang plak mcm mana...semalam agak penat sikit lah...hari ni pun penat...alah..kalau dah hari-hari penat..susah lah...kah kah kah..btl tak,.? baik tak yah keje...

Ni nak tanya korang...kepada sesiapa yang dah tukar keje...masihkah teringat-teringat pada tempat keje lama..?? haa..hari ni aku rasa mcm nak cerita jer pasal tempat keje lama aku...walau dah dekat 2 tahun aku tinggal kan tempat keje lama..tapi dia org still lagi happening bila jumpa aku...still lagi boleh sakat menyakat..macam-macam lah..so sweeettt....huhuhu...terharu den...jika aku di beri pilihan untuk balik ke tempat itu semula...uii..padang bola sepak aku tadah...!!!..haa...ni aku nk citer skit pasal tempat keje aku dulu..

INTEC..atau pun International Education Centre ialah salah satu cawangan kampus UiTM di Malaysia...yang terletak di Seksyen 17 Shah Alam...aku mula-mula masuk keje kat INTEC ni pada tahun 2005..masa tu tak berapa kenal lagi lah ngan orang-orang di situ...satu kelebihan bila keje kat INTEC ni...kita dapat kenal mesra ngan semua staff kat situ..kenapa...?? sebab staff nya tak lah ramai..tak silap aku mungkin dalam 500 orang jer...jadi...pusing-pusing pun..muka tu jugak yang kita jumpa...bila dah bilangan staff nya tak ramai sekali gus dah jadi macam satu family..setiap tahun ada acara sukan antara department..ada family day..kalau time raya aidil adha...ada di majlis korban..majlis akikah..macam-macam lah majlis melibat kan staff di INTEC...

Kat INTEC ni jugak..kita orang boleh bergaul dengan semua orang..baik dari peringkat bos hingga lah peringkat bawahan ni..semua nya sama..boleh beriadah bersama-sama...dan boleh jugak bersarapan sama-sama ( tp masih lagi menghormati sbg BOS..).,.itu lah unik nya..sampaikan staff dari department lain pun boleh tumpang pantri di department yang lain..kah kah...itu baru pantri..belum lagi tumpang toilet..kah kah...lebih-lebih lagi ketara bila ada time sukan antara kampus di UiTM..semua kampus walaupun kampus INTEC ni nampak nya kecil..tp semangat kesukanan tu kuat...semangat pasukan..boleh di katakan setiap game mesti INTEC akan hantar wakil nya..walau pun sorang staff tu main 2 3 game dia sorang...kah kah..tapi takpa..terima dengan hati terbuka..anggap sebagai satu cabaran..sampaikan sanggup datang menyokong kawan-kawan yang sedang bertanding...itu lah di namakan satu pasukan..

Aku pun sempat lah jugak menceburkan diri dalam sukan di INTEC ni...aku main badminton..masa mula-mula aku terjun dalam sukan ni..aku kena main dua game...bola jaring dan badminton...masa time sukan tu...lepas habis game bola jaring..kena cepat-cepat lari pergi ke dewan badminton plak..kah kah..walau penat tapi best..masa tu kakak kesayangan aku tu pun main jugak badminton..kah kah...selain dari sukan yang UiTM anjurkan..INTEC jugak sangat aktif mengadakan perlawanan persahabatan di antara cawangan UiTM yang lain..antara nya Perak..Terengganu..Pulau Pinang..dan banyak lagi lah..di situ lah objektif nya untuk merapat kan lagi hubungan antara kakitangan di UiTM..almaklumlah kakikatangan UiTM seluruh Malaysia ni banyak..beribu-ribu lemon tau..kalau tidak menganjurkan sukan atau family day seperti ni..sudah tentu kami semua ni tidak mengenali antara satu sama lain..

Memang menjadi sungguh objektif untuk merapatkan hubungan sesama kakitangan..sehingga kan di INTEC ni..ramai lah plak yang tersangkut di antara satu sama lain..kah kah..tak kira lah..staff biasa hingga ke pensyarah..( yang bujang2 lah..) ramai dah yang selamat mendirikan rumah tangga...hidup bahagia dan aman...emm..elok jugak kahwin satu tempat keje..boleh jimat kan duit minyak..datang sama-sama..balik sama-sama..kah kah..tak gitu Puan Lili..??? kah kah kah...lagi satu..senang nak intai..pasangan masing-masing buat apa..kan kan...

Kat INTEC jugak..tiap-tiap petang ada saja acara riadah yang boleh mengisikan masa lapang..selepas waktu bekerja boleh di katakan semua kemudahan beriadah di gunakan..seperti dewan badminton..gelanggang tennis..futsal..dewan gimnasium dan macam-macam lah..begitu lah cara rakyat-rakyat di INTEC melepaskan tekanan setelah seharian bekerja..beriadah..lepak-lepak..minum sama-sama...

Kenangan semasa aku di INTEC memang tak dapat di lupakan..ia menjadi satu kenangan terindah..tapi nak buat macam mana..hidup mesti di teruskan..walau jauh sekali pun aku melangkah..tak kan aku lupakan kawan-kawan di INTEC..harap mereka pun sama..masih sudi lagi menerima kedatangan aku ke INTEC..walau sekira nya aku tidak lagi bergelar kakiktangan UiTM lagi...harap mereka-meraka semua masih lagi bersemangat seperti dulu dalam apa jua cabaran..cayok!!!...kih kih...

Itulah serba sedikit tempat kerja aku dulu..nanti aku cerita pasal aku menyibukkan diri di sukan antara deparment INTEC...jumpa di next blog..

chau dulu...luv u..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails