23 February 2009

Antara Dua Dunia...

Asaalamualaikum..

Chakk..!! jumpa lagi kita kan...emm...apa aktiviti hari minggu korang 2 3 hari lepas..?? aku pula mendapat perkhabaran yang agak menyedihkan pada hari jumaat malam bersamaan 20hb.2.09..salah seorang saudara ( pangkat nenek dah lah ) telah pulang ke rahmatullah selepas mahgrib hari jumaat tu..kata nya sakit tua dan adalah sikit-sikit sakit yang lain...arwah ni sedara sebelah nenek aku..menetap di Tanah Merah Kelantan..

Jadi kami semua bertolak balik ke Kelantan malam tu jugak...pakusu aku yang drive.,.aku apa lagi..bila dah ada tukang drive..aku drive lah ke tempat lain..haha..dlm erti kata lain..drive ke alam mimpi lah...konon nya mula-mula nak gilir-gilir drive..haha...kami bertolak dari shah alam dalam pukul 10 malam...kami akan singgah di Raub umah makcik aku untuk jemput nenek aku sekali...kami sampai umah dia dalam pukul 12 malam..bila dah sampai..kami singah kejap..minum untuk hilangkan mengantuk...kami terus kan lagi perjalanan ke Kelantan..

Target kami akan bermalam dulu di Gua Musang...umah mak abah aku...sampai sana dah pukul 3 pagi..so..kami dapat lah terlena sekejap...itu untuk pakusu aku lah...untuk aku..sepanjang perjalanan dari raub ke Gua Musang..aku memang tidur..hahaha..dalam pukul 6 pagi kami dah siap sedia nak ke Tanah Merah...Destinasi terakhir..di khabar kan arwah akan di sempurnakan pagi sabtu itu jugak..kami mengambil jalan pintas ke Tanah Merah melalui Lebuh raya Jeli...dalam pukul 8 kami dah sampai umah arwah...di situ aku dapat lihat perpaduan orang-orang kampung...tanpa di suruh masing-masing tahu untuk tolong apa yang patut...tak kira tua muda datang memberi penghormatan terkakhir..itu lah di namakan perpaduan sesama jiran..aku mendoakan semoga roh nya di cucuri rahmat dan di tempatkan di tempat-tempat orang beriman...amin..al fatihah...

Satu lagi fenomena yang aku dapat lihat semasa berkunjung ke rumah makcik aku..seseorang wanita telah di rasuk oleh hantu raya...eee..btl ke..?? kebetulan ada seorang ustaz di kawasan perumahan itu telah menolong wanita tu pulih..tapi..nak memulihkan wanita itu bukan nya mudah...emm...macam-macam lah dunia ni sekarang...masalah nya wanita itu dah bersuami...ini kes suka isteri orang lah ni...yang membuat nya itu pun bukan orang lain...bos tempat dia keje...kesian aku tengok wanita tu...dah kurus dah..nasib lah suami nya sungguh penyabar..rumah..anak-anak semua suami dia uruskan..

Dalam zaman moden ni pun masih ada lagi manusia yang kolot pemikiran nya...masih nak santau orang lain lagi...sepatut nya zaman dan berubah...dunia makin maju...kita patut terus kan langkah ke hadapan..bukan nya masih di tangkuk yang lama..lagi pun dalam islam..ilmu hitam ni di larang sama sekali...haram..lebih-lebih lagi telah menganiaya orang lain..memporak peranda rumah tangga orang lain..agak nya bagi manusia seperti ni...dia orang akan berpuas hati bila melihat kehancuran orang lain...mungkin lupa..sesuatu perbuatan yang jahat..akan di balas jua...hanya masa saja menentu kan...sama-sama lah kita fikirkan

Begitu lah hari minggu yang aku lalui...banyak habis kan masa di atas kereta ke pergi dan balik mengambil masa sekurang-kurang nya 6 jam..tapi...hujung minggu akan datang ni aku janji kan aktiviti yang sangat menraik..jeng jeng...tunggguuuu....hahahaha...apa-apa pun..lalui lah hari-hari yang mendatang dengan seribu pengertian yang manis...kih kih..
oraite..chau dulu.luv u..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails