23 February 2012

Malam Kemerlangan FSG 2012

Assalamualaikum....

ini cerita 15hb hari tu...we all ada dinner malam kecemerlangan staf fsg and buat nya kat grand ballroom hotel concerde shah alam...

aku ni termasuk lah sekali sbb AJK Deco Majlis kununnnnnn hahahahaha...

dalam team kita orang bahagi plak kedapa 3 bahagian...almaklum tema majlis retro 70 an kan..so kena lah hias macam ala2 retro..benda paling senang belon..hiks..


ni acara nak mengepam belon..dah lah belon 300 pcs okey..tak ke haru ko nak pam belom sebanyak begitu...

time ni belah pagi hari kejadian lah...so we all semua berduyun2 lah datang hotel kena buat deco dewan sebelum 3 pm..sbb dia orang dh nk start buat rehearsel penuh...


and tadaaaaaaa...hasil mengepam belon tu...sbb nak buat benda ni lah..pintu gerbang ni..bila dah siap ohhhh sungguh comel okey..hahaha


lepas dah siap pintu gerbang tu..aku ngan si minah ni pecut balik ke fakulti plak..sebab nak pam belon helium plak..

actually aku dah servey kedai2 birthday party ni kan..dia orang ambil satu belon siap helium adalah rm3 hinggit..mahal okey...

dah fakulti aku kan fakulti sains..harus lah ada helium ni..apa lagi aku perabih harta uitm hahaha...so we all beli belon yang tebal skit dan pam pakai helium sendiri...ambik kooo..


hahahahaha kan dah setel dah...ni sebahagian jer..belon pakai helium ni pun dah 50 biji...time buat ni gila suka aku hati kan..sebab tak pernah pam pakai helium ni...tak pikir masalah seterus nya...hahahahaha


hahahahahaha ini lah masalah nya...!!!!

korang bayangkan 50 pcs nak bawak masuk dalam keta aku tu nampak macam okeylah muat ni...tapi belon helium ni kan jenis nak terbang...makaiiiii semua berlonggok2 kat bumbung keta...

seat bawah tu semua kosong...hahahahaha nak tak nak...aku sumbat lah jugak dalam bonet separuh...pastu suruh minah tu pegang lagi separuh...

memang aku drive dr fakulti ke concorde sambil berdoa semoga takda abg2 polis yang tahan...sah2 cerming belakang dah kena blok,cermin sisi belah kiri pun sama..tawakal jer lah...tapi akhir nya selamat sampai..siap abg valet tu tolong kuarkan parking lagi..

oh yer...i dpt parking VVIP lagi sehari suntuk tu...hehehe thanks abg Dino Concorde...


posing tetap posing okey..!!


tengah ikat belon ni kat batu..kalau tak dia terbang..itu pun dah terbang dah sekor naik ke bumbung ballroom..hahaha nasib lah staf situ ken...



dah setel semua sambil rehearsel tu we all posing tak hengat lah..hehehe...dah setel keje kan...cuma tunggu nak balik bersiap2 for event sebenarnya lah..


oh yer malam tu saya pakai baju kurung polka dot yer...i kan sopan santun ayu cute gitu...so kena lah pakai sopan2...make up sendiri yer..hehehe..





hahahaha nampak tak aku tu..? ni bukan gelek arab yer...ni tengah nyanyi lagu nasyid okey...lagu matahari...

sebelum tu kita orang nyanyi sambil berlakon...lagu Gadis dan Bunga...yang kelakar nya AKU jadi vokalis nya ngan kak atie si baju merah tu...bedebor bagai nak rak aku nyanyi tu okey...biasa nyanyi kat dalam box jer..hari ni live depan orang..mak malu okey..



yeahhhh majlis kami berjaya dengan meriah nya sekali...

so ni time nak kena mengemas lah plak kan..kena lah cabut semua yang ada tu kan.,.dah itu perjanjian nya...

so satu malam dinner budget fakulti kasi rm40K..concorde rm19K dan lebih tu adalah utk hadiah dan sbg nya...


oh apa kena mengena gambar sabun ni...??

ini lah hadiah yg aku dapat...oh mak sedehhhh...kita orang buat rule sapa yg datang tu memasing kena bawak hadiah bernilai rm15-rm20 setiap sorang..dan akan di tukar2 kan dengan staf yg lain yg datang tu..

so memasing kena bawak lah..sapa bawak akan dapat pendrive free 4g dr pihak fakulti..cabutan bertuah dan grand prize hadiah lain plak...oh yer grand prize dia adalah sebuah iPad2..tv 32 inci..peti ais dan microwave...

so masa sessi cabutan bertuah tu aku dpt nom 46...memang haram lah nak bertuah kan..tak dapat apa pun...so x dpt cabutan bertuah okeylah mak redha...kot2 dapat grand prize kan..

tapi hampessss langusng tak dapat okey...semua dapat kat lecturer..oh mak stress...mak just dapat BAUCER JUSCO rm20 hinggit jer...oh makin sayu hati...

yang sabun ni plak aku dapat hadiah yang tukar2 tu lah..emmm sedeh sedeh...

tapi redha jer lah...so tirai malam tu di tutup dengan hujan lebat kat shah alam..selebat kecewa nya hati ku...huhuhuhu


toceh..


1 comment:

Anonymous said...

salam..nak tanya, kat mana ea nak dapatkan belon mcm gitu?

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails