11 November 2010

housewarming dan open house

Assalamualaikum...


big family...big gathering...

oh yer memang aku mempunyai keluarga yang agak besar...my dad adik beradik nya 6 orang..belum campur pasangan masing2..anak2 lagi...belah my mom plak 5 orang adik beradik...acu korang kira tambah tolak bagi...

kalau aku kahwin harus lembu sekor tu pun aku rasa kaum kerabat jer..ngeh ngeh,.,



orang kuat ni acara masak memasak


okey...lepas open house umah uncle aku kat sri kembangan tu kan..1 minggu lepas tu kot..semua orang menghala pulak umah uncle aku kat kuantan plak..

ni sekali harung lah open house + housewarming lah ni...dah naik umah baru..umah sendiri so panggil lah adik beradik datang berkampung umah dia...



cousin2 aku...tgk2 wei aku pakai kain batik tu..hahaha


aku tak drive pun..naik bas jer lah..lagi pun ptg jumaat baru aku gerak ke sana...tu pun kena ambil half day..

family aku memang hari khamis malam lagi dah kat sana..kelantan kan khamis kerja nya separuh hari...jadi sompet lah dia orang naik...





acara yang besar nya belah malam sebenar nya...ni tgh hari ni uncle aku pi order katering jugak untuk kita orang semua anak beranak..

sebab semua orang busy prepaire untuk malam..so lunch semua makan order...











haaa...habis kooo adik beradik turun padang kena pasang khemah...kena susun kerusi...

yang mak2 semua duduk dapur masak memasak lah...



anak2 gadis...hehe








haaa ni lah minum malam nya...

ada nasi kobot ( nasi minyak thailand ) ni my mom yang masak...besttttt
ada nasi dagang....
ada bihun singapore...

pastu kuih muih lah...






ni tuan umah nya...








ada bbq ayam jugak...tak silap dekat 20 ekor ayam kot untuk di bakar...habis anak beranak bau asap...hahaha..





takda dia orang ni kan..memang tak jadi lah...tak makan lah...

ni tulang belakang paling kuat masak memasak...kecuali yang baju hitam tu my cousin..tu tukang menyibuk jer..bukan dia masak pun...

majlis malam tu dalam kul 12.30 mlm kot baru habis...pastu kena kemas...dekat pukul 2 pagi baru boleh tido..

walau penat..tapi sangat meriah...time ni lah nak berkumpul adik beradik..memang time raya pun jumpa..tapi tak semua yang balik...ni pun uncle aku setup makan bulan jugak..nak suruh semua orang ada...

okey dah habis dah babak2 hari raya...lepas ni boleh bukak entry biasa2 pulak..hehehe..


toceh..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails