14 March 2011

latihan jika ada kebakaran by bomba

Assalamualaikum...

Pernah tak korang terlibat dalam sessi latihan kebakaran bomba?

Aku kena wei..baru jer setengah jam tadi...hahaha buat latihan tu okey lah...bagus..tapi yang tak bagus nya adalah pasal diri aku sendiri..

Alkisah tadi aku tgh syok3 dok main internet kan..siap makan jajan lagi lah....pastu tetiba dengar loceng amaran tu berkumandang kat bangunan aku...

Aku dengan selamba buat donno jer...boleh tak? Boleh tak? Hahaha sebab sebelum ni selalu jer loceng tu bunyi tapi takda pape pun...hahahaha

So aku dengan bangga nya lah ignore kan...ingat kan ada org terperangkap dalam lift...tu pun aku buat donno jugak..bukan nya nak tolong pi tgk kat lift...astaga..teruk kan...

Tetiba cleaner masuk bilik aku sambil lari2 sambil cakap...

" Cik,turun lah...semua orang dah berkumpul kat bawah tu..cepat lah !!! "

Aku dah ternganga...hah serius ke? ( Sambil makan lagi ni )

Aku pun tanpa berlengah terus capai handbeg..tapi sempat ambil bb aku..external aku..brodband aku..hahhaha blh tak? Siap kunci pintu lagi...bila kuar beranda tgk...ya allah semua dah penuh kat bawah ni...eh eh btl2 ada kebakaran ke?

Terus pecut aku lari pakai tangga...bila sampai bawah tgk semua berkumpul..student2 semua turun...tetiba bomba tu pun sembur2 kat dinding bangunan buang taik2 burung...hahahahahahaahaha

Semua student2 cakap...laaaaa bomba dtg sembur taik burung jer ke?

Hey hello adik2...tu dia buat latihan okey..klu btl2 ko ngan aku dh lama rentung okey..sbb tak ambil peduli pasal loceng tu..

So pengarajaran nya...lepas ni jgn buat pekak badak lagi klu bunyi loceng macam tu...sila lah selak kain dan lari secepat mungkin...nasib baik aku tingkat 2 jer...

Jadi nya...marilah sama2 kita renung2 kan dan selamat beramal...


Toceh


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

Che Kay said...

sib baik tak rentung tahap gaban! hahaha

Shuhada Samri said...

@che kay

tu lah..hahahaha

Al-Scheira said...

masalahnye loceng amaran kebakaran memang tak seram ponnn!...haha

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails