08 June 2010

harapan tanpa suara

Assalamualaikum...


terpanggil hati aku nak entry kan pasal benda ni...

its soooooooooooooooo bad and sad....mana pergi nya sifat2 manusia yang di berikan akal dan fikiran hati dan perasaan...

this picture aku curi dari blog kak noj..tq kak...




credits to kak noj


dua tiga menjak ni banyak sangat dah kita dengar kat tv ke radio ke..surat khabar ke semua dok cerita pasal kes buang bayi ni...

kalau lah aku dapat jumpa dengan manusia yang pernah membuang bayi nya...memang aku nka tanya dia...dia takda perasaan bersalah ke...atau takut ke..apa yang dia pikir...

dah pernah buat salah buat dosa tu..jangan lah di tambah lagi dosa tu sebab buang bayi sendiri..kalau dah tak nak sangat bayi tu...letak lah kat tangga2 umah orang lain..atau masjid ke...jangan lah korang campak dalam longkang..dalam semak..tak ke buduh nama nya,.,.




credits to kak noj


aku kadang2 terpikir jugak...apa kisah nya kalau bukak-bukak pintu ada baby depan pintu aku...of couse aku nak bela..lagi kan kucing aku leh bela...

tapi takda lah hidup mewah bagai nak rak...tapi seadaya upaya lah kita usaha...setakat nasi ngan ikan goreng tu insyaallah lah dapat lah makan...

emm....sampai hati kan mak bapak bayi-bayi yang di buang merata-rata ni...aku doakan semoga bayi-bayi yang pernah di buang ni kan...datang dalam setiap kali mak bapak dia orang pejam mata nak tido...biar dia dihantui sepanjang hayat...baru padan muka...

sekarang kan dah ada video klip para artis dan karyawan yang dah mencipta lagu khas untuk kes2 macam ni...setiap kali aku tengok video tu mesti aku nangis...korang cari lah kat youtube...harapan tanpa suara...memang menyentuh hati...

jadi harapan semua manusia di dunia ni..hentikanlah kes pembuangan bayi...hargai lah satu nyawa yang amat bernilai..jangan jadi manusia jahiliah...


sekian titik..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails