03 June 2010

oh ayam penyek ketemu kita jua

Assalamualaikum....


hari tu kan..aku try menu baru...but takda lah baru kat malaysia ni...korang semua pun dah pernah makan kan...but ni menu baru lah untuk aku yang buta makanan jawa ni...hahahaha...

tadaaaa.....nasi penyek in the house...







ni first time yer aku jamah nasi penyek...sebelum ni just duduk dengar jer orang dok bercakap-cakap pasal nasi penyek ni...sedap lah...ranggup lah...itu lah..ini lah..so aku ni meloponggg....lain lah kalau dok cerita pasal nasi kerabu...baru lah aku boleh bangun bagi susur galur nya....

fisrt nasi penyek aku kami bertemu di subang...di kenal kan oleh uncle and auntie...masa ni last week lah..time aku dok membongkang umah dia orang tu kan...so dia bawak satu family + aku + nenek pi makan nasi penyek ni...







mula-mula kami decide nak makan kat bandar puteri puchong jer...sebab agak dekat ngan rumah kan....dah siap parking...dah siap turun semua rakyat2 ni...siap stroler baby semua...masuk2..pelayan tu cakap...kedai nya hari ni ada booking tengah hari tu...satu kedai yer...

dah frust...dah lah time tu tengah hari kan...kan aku dah bagi tahu last blog kan..umah uncle aku ni terbalik dot time nya...jadi kelawar...malam hidup...siang hari berkurung..aku pagi tu memang dah bangun..pi beli sarapan untuk nenek..pastu aku kong balik...hahaha...







sedar2....sepupu aku kejut kan...bonda nya suh aku bangun mandi nak kuar makan...aku bunyi makan...zassss sepantas kilat bangun masuk bilik air mandi..hahaha,..cepat2 siap pastu tunggu tuan driver lah paling lambat...

mandi lah..berak lah..cari baju lah...ayooo mengalahkan bini dia make up...dah penuh kat puchong pergi lah kat subang...nasib tak ramai orang...boleh lah makan dengan aman...







bagi aku...aku takda lah suka bebenor lah kan...but boleh lah kita cuba menu baru...sebab ni kan makanan orang2 jawa...sapa yang suka tauhu tempe sayur celur semua tu..memang best lah...but bagi aku...aku idak makan itu tempe buk...so macam takda feel lah makan nasi penyek ni...

aku makan nasi+sambal+ayam nya jer...yang lain2 tu..aku bagi uncle makan...but ayam nya..memang superb...i likeee...sangattttt rangup..bak kata nenek aku..tulang ayam pun rasa macam daging ayam...hahaha...

pastu auntie order side menu nya...gado-gado...emmm yang ni okeylah skit...aku leh makan...aku bayangkan macam rojak..tapi sedap jugak...ada keropok...kuah kacang..telur...alah macam rojak tu...best...

so lepas ni mungkin aku cuba lagi makan nasi penyek ni...nenek aku bagi nama baru nasi kenyek...hahahhaa...kat shah alam ni ada satu restoran yang belum aku mencemar duli...area dekat jakel...nnt aku nak try okey...


sekian titik..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails