03 November 2011

di mana kesedaran orang2 malaysia ?


Assalamualaikum....

emmmm mungkin dah lambat kan aku nak buat entry ni..tapi nak jugak buat entry ni..hiks...

cer korang tengok pic bawah ni kan...apa yang korang rasa ?



aku rasa sangat sedih ! :(

apa kelebihan nya pi tengok bola tapi lepas tu dok bertumbuk bagai...mana moral semua manusia ni kan...aku takda lah salah kan sesiapa...but tak boleh ke kalau gi tengok bola tu elok2 perangai nya...

nak sorak pun sorak lah..tapi lepas habis bola..habis lah semua nya..keluar lah macam biasa...tak payah lah nak provoke situ sini...biasa lah adat menang lumrah semua tu...takkan ko nak dua dua menang kan..gila ke apa..? ni sendiri kena pakai otak..

kalau tak pakai otak..tu yang jadi macam dalam pic tu...tak pasal sakit..kalau sakit masuk wad tu okey lagi..buat nya meninggal ke...takkan dah mati katak nama nya...

aku pun suka bola..sokong kelantan lagi..walau pasukan kelantan sering di lebelkan kaki pukul..but bukan semua yang pi tengok bola tu perangai nya macam tu...ada jugak setengah yang dok buat pasal..tapi gang2 penyokong kelantan sendiri plak yang marah2...siap ckp orang lain datang nak tengok bola..tolong lah jangan nak cari gaduh...

aku pun pernah nya berada dalam situasi gaduh2 mcm tu time selangor vs kelantan di piala sumbangsih...serius kerusi stadium tu melayang atas kepala aku jer...scary okey

emmmm bila lah orang2 malaysia ni nak berubah ekk mental dia orang ni...cer tengok bola luar negara tu..duduk sebelah2 jer...takda pun aku tengok dia orang baling botol ke apa ke..mercun ke..elok jer bersorak2..pastu kalau kalah keluar mcm biasa jer...

aku rasa orang malaysia ni sebenar nya nak tunjuk hebat jer...tapi takda mana pun...bila ada gang baru lah berani..kalau sorang2 emmmmm hampeh...

moral of the story nya...jangan lah nak memalukan negeri dan negara...majulah sukan untuk negara...TAPI bukan majulah bertetak parang bagai untuk sukan..

tak sabar nak tunggu Piala Sumbangsih Kelantan vs Negeri Sembilan hiks


toceh

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails