14 November 2011

Hari Raya Aidil Adha 2011

Assalamualaikum....

Selamat Hari Raya aidil Adha kat korang semua yer...lama ke cuti ? best ke cuti ni ?

ahkak tak hengat2 yer cuti raya haji pun ku bantai seminggu koooo hahahaha sukaaaaaa sangat....


haaa hambik ko dah balik hari jumaat petang lepas keje baru gerak balik..balik ngan nenek...serius jem weh...aku masuk duke pun jem okey biasa tak jem pun situ...nasib baik kawan aku dh call siap2 kata nya bentong memang dah tak boleh masuk dah...polis tutup jalan...nak tak nak aku redah masuk jalan gombak lama..hiks...bagi yang tak pernah lalu agak scary lah skit...

masuk ikut belakang food court genting sempah tu turun ke kanan...kalau aku tak masuk situ memang sah2 lah aku tak dpt balik...so malam tu singgah umah auntie kat raub dulu...esok pagi sabtu tu baru aku gerak balik kelantan...TAPI !!! jem jugakkkk weiiii oh stress hidup..jarak nya 2 jam jer dr raub ke gua musang boleh dari 4 jam okey !! tu sbb nya klu musim2 cuti pnjg dan femes aku biasa balik seminggu awal br lah aku tak meroyan atas jalan raya...


di pagi raya with my cousin...time ni tengah menunggu acara korban di jalankan...nasib baik tempat nya sebelah umah jer...so dapat lah tengok...

tahun ni mak abah aku kasi kat adik aku azuan plak korban nya...aku dh dpt tahun lepas...


tu abah ku tengah setup kan lembu...sedih tengok lembu tu nak kena korban...dah lah lembu tu sangat jinak..baik jer...tapi nak buat mcm mana...dah hukum nya sebegitu...


ni auntie2 yang baju pink and baju biru bunga2 tu...tahun ni semua pakat beraya umah aku...sebab umah kat kampung nenek dah kasi sewa dah...jadi umah aku lah semua orang berkumpul nya...best jugak baru lah meriah skit..


okey lembu dah rebah..sian dia...keluar air mata dia tau... :((


with my nenek...nenek ku pun ambil bahagian korban ni...nenek ku pun dah tak berapa sihat dah..jalan pun lama skit dah cepat semput dah skrg...semoga nenek sihat selalu...sempat lah tengok aku naik pelamin..hahahahahah


posing lagiiii...hehehe...


tengah prepaire ni...


alhamduillah dah selamat dah ibadah korban kami...semoga di terima oleh NYA,,,


the gediks girls di pagi raya...hahaha


yang ni tak gediks..hahahahha


konon2 nak tiru orang ambil gambar then muncung2 kan mulut tu...hahahaha


OMG...aku dh terikut2 ambil gambar then muncung2 kan bibir tu...haksss..


then pic last...hahahahaha

ni nenek aku punya keje...dia sedang bakar telinga dan bibir lembu okey...hahaha...lepas dah bakar nnt kikis semua..cuci2 basuh2...then hiris2 utk buat sup...nampak macam jijik..but this is soooooo sedap okey bila buat sup...

semoga aku panjang umur dan murah rezeki..insyaallah tahun depan aku plak nak buat korban...amin..

toceh..


No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails