21 May 2010

rombongan cik kiah ke lcct

Assalamualaikum....


seperti entry lepas kan...my auntie minggu ni ke langkawi habis anak beranak dia bawak terbang...

so tinggal lah aku ni tercongok kat umah...kalau ikut hati mau nya aku pun ikut sekali...but bila di pikirkan cuti tu plak lama wei...sampai seminggu...ai ubah pikiran lah yer...

lain hari lah ai cuti2 malaysia...huhuhu...lagi pun this week soooo pack banyak nya aktiviti itu ini..memang tak sempat langsung nak menghapdate blog..but klu kat FB atau twitter...boleh jer aku dok buat live siaran...hehehehe...







so aku jugak lah kena menghantar auntie ke LCCT...dah lah aku ni tak pernah sekali pun jejak kaki kat lcct ni kan...klu KLIA tu boleh lah..selalu lah pergi mengantar mengambil kaum kerabat...so harus lah satu keta idak lah muat semua orang nak pergi...rombongan cik kiah pun dan 4 dewasa 3 kanak2..

habis beg beroda tu dah 3 biji...stroller baby...bakul susu lah.,.uii macam2 koo...so satu moral of story di sini...kalau ada anak kecil lagi kan...korang postpone lah nak jalan2 naik pengangkutan awam ni yer...







aku nengok auntie kemas barang dan bawak barang pun ayoooo sungguh lah payah sekali...but dia dah booking dah kan hotel tiket flight semua...nak tak nak..kena lah pi..konon2 nya nak sambut birthday kat langkawi...bawak beg mcm nak duduk sana sebulan...

tu pun nasib dia bawak sepupu husband nya tolong dia angkat beg semua...kalau tak...hahahahaha haru biru tanah mahsuri tu...

nasib lah jirang belakang umah tolong hantar naik mpv dia separuh...so aku bawak bibik 2 orang tu...haa...memang ngam2 lah...nasib jiran tu tau jalan ke lcct...kalau harap kat aku...sesat barat lah...







bila sampai sana..baru lah aku tau ooooo macam ni yer lcct..ada parking free dan berbayar...but yang free nya ada sebatu ko jauh nya...hahahahaha...nak ke menapak heret beg bagai dari parking free tu...halloo...ai rela lah membayar nya yer...

dah parking minyak tol semua auntie support....takda lah risau pun...masuk jer lah parking bayar tu...pastu silap strategi plak...yang perlepasan nya kat belah hujung..aku pi park keta belah ketibaan...hehehe...menapak lah jugak dalam 5 minit...takpa2...kata first time pergi kan...so pengajaran lah...







kehulu kehilir tolak beg semua...syukur auntie sempat lah check in..hantar bagasi dulu naik...pastu kami ni rewang2 lah kejap masuk kuar kedai dalam tu...sangat lah ramai orang nya...walau time tu baru pukul 12.30 dan hari isnin...

takda lah lama pun aku duduk situ...haruslah ai keje yer...so ai isi borang kuar lah sekejap...tak nak lah ambil cuti...dah banyak kali aku ambil cuti...

pastu balik tu..kena lah bayar dalam rm2 untuk 1 jam kot...so aku bawak balik lah bibik 2 orang tu...nak balik hantar umah idak lah sempat heh...aku pi hantar dia ke pkns tu...suh dia pusing2 lah dulu tunggu aku ambil plak dalam pukul 5 tu..

dalam pukul 6 lebih kot..auntie sms kata dia dah selamat sampai kat hotel...and kami bertiga ni selamat lah jugak di umah ni...hehehe...jangan lupa ole2 udah lah yer...


sekian titik...



No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails