09 July 2010

kendruri kendara sedara mara harus wajib attend !!

Assalamualaikum...


macam mana ekk nak suruh bersemangat update blog ni yer...hahahaha actually rajin jer sebenar nya..but time baruuu aku nak mengahadap lappy ni..time tu lah banyak masalah plak..time tu lah jugak tetiba ada kerja..time tu lah tetiba nak g makan...soooo busy lah senang citer..

actually ni draft dah berkurun dah..aku rasa dua minggu lepas kot...sila sepak saya..hahahaha...

ni time aku pi kenduri makan2 kat umah nenek sedara aku kat sri kembangan ni...kebetulan aku lepak umah paksu aku kan...akibat world cup ni lah...tiap minggu aku lari pi sana..menyemak umah paksu..menyemak pun best..duit poket tak usik langsung...hahahah semua tanggung beres...







nasib lah aku ada pakcik yang budiman ni kan..tahu lah anak sedara dia ni ada pasang surutnya dalam poket ni kan...hahahaha

so mana paksu aku pergi lepak makan shopping ke...membuntut lah aku sama...tu yang best ada sedara mara sekeliling kelalang ni..

macam tu lah hujung minggu aku...rasa nak pi umah makcik yang ni...hala kereta ke sana...duduk 2 3 jam..eh eh terasa nak pi lepak umah pakcik ni plak..haaa berbondon bondon lah aku pi sana...nak buat macam mana...anak perantau seperti saya ni macam ni lah...menumpang kasih di rumah pakcik2 dan makcik2...







okey...nenek sedara saya ni adik kepada nenek aku...tok noh ni selalu jer buat makan2 kat umah dia...time buat gathering macam ni lah nak berkumpul anak beranak..baru lah aku jumpa sepupu sepapat abah aku...jumpa anak2 sepupu sepapat abah aku...kalau tak..takda nya nak jumpa macam tu jer...hahahahaha

agak nya kalau aku bergaduh tengah jalan pun aku tak kenal..nasib baik lah didikan ma abah aku sungguh bagus sekali...dengan sanak sedara harus kena utama kan...harus kena pergi bila ada jemputan...kalau belah sini kan...aku lah menjadi wakil ma abah aku...yer lah kan ma abah aku ada kat kelantan..setakat makan2 majlis kesyukuran ni aku jer yang settle kan..lain lah kalau ada kenduri besar2 baru lah big bos aku turun dari kelantan..







taman yang tok noh aku tinggal ni kan sangat aktif..dan sangat mesra...ni kenduri dua dalam satu...satu nya kenduri nak menyambut bulan puasa nanti dan kenduri kesyukuran anak bongsu toknoh tengah mengandung 6 bulan...

tok noh cakap..kalau bulan2 macam ni lah kan...nak menyambut kedatangan ramadhan ni...bertanggalah jiran2 ni pakat buat makan majlis kesyukuran...lepas umah orang ni...esok umah orang depan tu..lusa umah orang lain plak...haaa...sampai lah genap ramadhan datang...







oh itu budak yang berada atas riba saya tu nama alyssa...sangat lah manja wei...meleleh pun ada jugak...walau sudah ada adik dah sorang...

wah macam sesuai kan aku jadi mak budak ni...hahahahaha...

eh eh...tak lama lagi dah nak puasa...korang dah ganti ke wei..?? hahahaha...


sekian titik..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails