14 June 2011

colours of school holidays

Assalamualaikum...


still lagi dalam minggu cuti sekolah..ni minggu last kot..auntie aku dtg dari raub then lepak2 2 malam kat kl sebelum dia naik pi melaka jengjalan ngan anak beranak dia..

so bila di sini mas atu husband nya kena kerja..so eden lah yang jadi driver tak bergaji bawak dia orang pi jengjalan..





ni kat jj bukit tinggi..sebelum datang jj,,kita orang dah nak patah kaki dah sbb pi merayap dalam GM Klang tu...klu bg aku takda lah best pun..just jengjalan..auntie aku lain plak citer..semua benda dia nak beli..but kat GM tu klu beli satu mahal jgk..takkan nak beli enam benda yang sama..





ni tunggu auntie aku dok menyopping kain baju anak beranak dia..dah rasa macam jj ni aku punya..gila riuh rendah..dah anak nya 4 orang + aku + auntie + anak auntie aku yg kat puchong ni 2 orang = dalam satu keta..hahahaa..hambik ko..nak sangat jalan2..kat jj ni takda ronda2 sangat pun..sbb nak tunggu malam jer..dia orang nak pi i-city..again !!





kalau aku kan...ya allah...aku dah sangat bosan pergi sini..aku tak tau lah kenapa orang suka pergi sini..takda benda pun wei..tengok lampu2 jer..pastu ramai orang..klu aku nk tengok lampu baik aku hala ke putrajaya...haa kat situ aku boleh duduk berjam2 lama nya pun takpa..

ni kat bangunan2 yang ada snow house tu..kali ni ada plak taman binatang lah plak..sesapa nak ambil gmbr ngan burung kakak tua,iguana dan macam2 lagi boleh ke situ..but bayar okey..ko hingat free...mintak maap..hahaha





ni singgah2 tengok kedai kelip2 yang ada di sepanjang jalan banguan i-city.,.





aku ingat orang takda lah ramai..memandangkan aku pergi pada hari rabu..but sungguh salah tekaan aku...gila wei ramai..sampai aku kena parking kat parking bertingkat bawah tanah tu haa..jauh lah kena jalan..











kat area2 ni jer yang best skit ambil gambar..macam terang lah skit...aku dah penat seharian dok berjalan kan..so malas heh aku nak pegang2 snap2 gambar ngan dslr godak aku tu..aku campak kat cousin2 aku jer lah tukang ambil gambar..

but ini adalah gambar2 selepas aku tapis dah ni wei..kalau tak aku yg tak pro ni rasa nak pengsan bila tengok gambar2 yang dia orang ambil..mcm2 pesen..ada mata ke lain..mulut ke lain..alkisah al gegar..tangan confirm tak bedung...rosak gambar.





ni kat tempat main tembak2 lah..yang cousin aku ni main..game main pancing2..konon2 kalau sapa dpt pancing itik yang ada nom 1..2..atau 3 nnt dpt hadiah..kalau 0 nan adooo..tapi aku tengok kebanyakan mesti dpat nom 0..sampai ada sorang makcik tu siap sound lagi..dia kata org yang niaga ni tipu..tak pernah dapat..hiks..





haaa...ko tengok aku ngan auntie..tak kira tempat dah..kalau tempat boleh duduk..memang aku duduk wei..lenguh berjalan tak habis2..

dah lah dalam i-city ni tak sediakan bangku2 ke tempat boleh jugak duduk2..tak suka2 betul..but klu berjalan berjam2 dalam shopping mall..haaa yang tu ku tak kisah..ku sedia berbakti..hahaha





dah habis dah berjalan seharian...we minummm plak...

time ni dah pukul 11 malam dah ni..dah lah esok ku nak kerja lagi..memang ting tong okey..but sbb uncle usu aku ni nak lanja kan..so kita ikut kan jer lah...janji free..

nenek aku pun ada sama..nak jumpa cucunya sebelum dia orang esok nya naik ke PD and melaka tuk holiday lagi...lepas tu terus balik raub..

jengjalan musim cuti sekolah ni tak hbs lagi ni..ada satu bab lagi ni...tunggu ekk..


toceh..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails