14 June 2011

nak jual barang tapi secara paksa-paksa

Assalamualaikum...





Aku kan paling menyampah klu pi giant atau tesco atau mana2 lah..yang jenis nak menjual barang ni jenis main paksa2 tarik2..

bila orang cakap elok2..makin naik toncang nya..dok tarik2 orang suh datang meja dia..seperti contoh gambar di atas...bukan aku yang kena..tapi auntie aku..hiks..

bukan nya nak menghina kerja nya tapi mcm tak berapa best lah dok tarik2 org...bila orang cakap tak nak tak nak..tak pa tak pa..uiii makin ko nak membuntut siap tarik2 tangan orang..tarik2 tangan kang pang kang baru tau..memang tak paham bahasa ke apa..haa klu kena macam tu kang tak pasal2 cari penyakit..

yang auntie aku kena ni kat giant bandar puteri..siap kita orang dok bayar2 kat kaunter nak melangkah pergi dia dok hulur2 something..kata nya free gift nk bg..auntie aku plak tak biasa nak menolak..dia ingat kan jenis bagi pamplet tu ambil dah blah..

aku tak sempat nak tahan dia dah capai kertas tu then orang tu ckp meh sini kak..meh sini kak..auntie aku ni pun ikuttt lah..yang aku ni nak angin dah..bila aku ckp takpa2..dah lewat ni kebetulan dah nak mahgrib..auntie aku pun dah paham terus kata..haa tak pa tak pa..lain kali..lain kali dia tu lagi dia tarik..

sooo auntie aku duduk lah dengar lah dia membebel entah pape..pastu suh auntie cabut undi..then bila buka baucer rm1000 dpt..dia pun buat2 lah terkejut..eeee aku tgk time tu kan rasa macam nak hempuk jer ngan ayam mentah yg kita orang beli tu...PLASTIK okey...

sbb apa aku cakap mcm tu...sbb aku pung pernah terkena macam ni lh..eee mmg pns hati aku..! spesen lah tu..buat2 terkejut..ckp ehhh akak dapat baucer besar lah..eeee PLASTIK..!!

pastu dia pun call,kata nya bos dia..pastu bos dia akan cakap ngan kita konon2 tanya kenal ke ngan staf dia tu,pastu dia plak ckp ngan bos dia..time ckp tu dia akan guna ayat dia mcm haa betul ke dpt pulangan hebat...haa banyak ni..eh betul ke..wahh untung tu..lebih kurang mcm tu lah ayat nya..so klu pelanggan yang dengar ni mesti teruja lah..konon2 ingat dapat harga murah.,padahal semua mencekik..

hari tu auntie aku sempat lah merasa 20 minit jugak..aku memang tak duduk pun..dok berdiri smabil makan kacang..dia siap ckp ngan anak auntie aku..kenapa dia tu garang nya.,haaa tau pun dia aku garang..

last2 aku ckp..dah lah auntie..dah lewat ni nak maghrib lagi ni..terus auntie aku bangun..tp dan2 tu jugak dia tahan..kata ehh akak bayar lah deposit dulu nnt bila2 blh dtg ambil..gila apa..manusia mana nak dan2 tu jugak kuar kan duit bayar rm3000 dan2 tu jugak..? klu anak sultan brunei sekali pun takda nya..

aku tarik jer auntie aku pergi..senget punya jualan..nak jual,jual lah betul2..terus auntie aku kata..dah sekali ni jer dia kena tipu..hahahaha..baru tau..

sooo,korang semua pun kena berhati2 lah klu ada yang jenis jualan suh paksa2 beli ni..kita nak membeli pun biarlah pikir2 bawak2 bincang..ni main tabur duit jer..bankrap c lah...

pape pun..semuanya selamat takda pertumpahan darah mau pun kemalangan jiwa.. :))


toceh..


No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails