14 June 2011

kenduri sedara menyambut menantu

Assalamualaikum....





ni sebahagian..tak sampai kot sebahagian nya..ni baru berapa kerat jer sedara mara ni...ramai yang tak sampai lagi..

oh ni majlis kenduri menyambut menantu sepupu kepada abah aku di serdang..anak nya yang baya aku kahwin..so mak abah aku wajib lah datang kan from kelantan..

oh dan ini adalah majlis kenduri yang pertama aku mencemar duli tahun ni..hikss..





see see see..bila berjumpa memang penuh lah dok borak2..yer lah kalau jumpa sedara2 yang lain setahun sekali kot time raya..tu pun ada tak jumpa..sedara aku ni kenduri menyambut menantu..tapi dah macam kahwin anak pompuan..besar majlis nya dan meriah..

tumbang lembu 2 ekor tuuuu...tuan umah kata kalau sekot lembu mana cukup..anak beranak sedara mara pun dah sekor..haha..





makanan nya adalah sangat sedap yer..almaklumlah orang2 kelantan yang masak sendiri rewang2..dia tak nak catering..klu rewang2 semua anak beranak datang menolong..lagi meriah..

yang tu aku setuju...nnt kalau aku kahwin pun aku nk rewang2..tak nak lah catering2..





lepas makan masuk lepak dalam umah..sebab kat luar kasi orang lain plak duduk makan..kalau ikut hati memang nak lepak kat meja tu lama2..best duduk luar tak panas..

tapi sian plak jemputan datang nak duduk makan kat mana..agak2 lah kan nak borak pun..





si kenit danish ngan qistina..sian time ni danish demam..so agak nak meragam lah skit..





with maksue za..ni dah anak bongsu nenek sedara saya..mak nya tu adik nenek saya..hahaha haaa pening2 kan..





ku buat aksi premayin boleh..?? hahahaha





mak pengantin lelaki..





pak nya pengantin lelaki - uncle din ni lah sepupu abah ku..





see pelamin nya..lawaaaaa biruuuuu jer...dan 3 budak kenit tu..seuka dapat naik pelamin..moga2 jodoh kalian cepat..jangan mcm jd macam i yer..hahaha





thats pengantin nya...si lelaki tu sedara ku..hafiz...

semoga berbahagia hendak nya..hingga ke anak cucu..jangan gaduh2..hidup lah dengan tenang aman damai..

nnt ada masa sila datang bawak orang umah jengjalan umah sedara plak yer...

ni sedara ku..but ku pun jarang lah nak berborak..lagi pun dia orang ni segan2 kot..so klu jumpa tengah jalan pun ku nampak jauh ku larikkk dulu..hahahaha..

sewel :))


toceh..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails