13 June 2011

short holiday at PD

Assalamualaikum....






sempena cuti sekolah awal2 hari tu kan...we all ke PD again !! hahaha..aku just membontot auntie aku punya family jer...lagi pun aku drive sendiri dan pergi balik hari..

gila wei klu nak stay kat PD time2 pack cenggitu..jadi kita org decide pergi pagi balik petang..just nak g main2 pantai..

kalau di tanya tempat yang paling aku suka adalah...ku suka pantaiiiiii...kalau boleh nak buat umah tepi pantai tu..ko bayangkan petang2 angin menderu..malam2 indah mendengar air ombak di gigi pantai..fuhhhhh tenanggggggg wei..





al biasa..topi pink maria aka fera ni mana boleh ku tinggal..thats topi berfoya2 di pantai...memang sesuai wei aku bawak topi ni..gila panas cuaca nya...

sebelum tu aku dah lumur ngan sun block dah berkati2..tapi tak sedar diri yang sememangnya kulit ku sawo matang...hahaha..

bayangkan masa dok dalam pantai tu pun aku bantai pakai topi ni ngan cermin mata..dah dari kul 11 pg untill 4 ptg..mau nya tak sakit kepala aku...balik tu siap singgah petronas beli panadol..





budak2 memang lah suka...tak hengat apa dah bila jumpa pantai...panas pun panas lah..janji dapat main..yer dok..?

si kecik tu nama muhklis anak bongsu auntie aku..tak takut air..kalau boleh dia nak redah masuk dalam tu..





akhir nya..dok main kat tepi2 tu jer...mak nya tak bagi masuk..jadi per lagi kita main pasir udah ler...lagi pun dah lamaaaaaa aku tak main pasir...main hujan..main selut...serius dah lamaaaa...

kadang2 aku teringin nak main hujan.,.guling2 atas padang yang ada selut..wahhhhh saya suka..





eh eh eh..cer tengok muka ku...kan dah berbeza..berseri2 okey...hehehe..








hahahaha sian budak kecik ni kita orang kambus separuh badan nya dalam pasir...mula2 kita orang ingat dia menangis nnt...

but bila kitaorang baring kan dia..pastu letak skit2 pasir kat badan nya...diam jer..haaa kalau dah diam orang kata tanda setuju..per lagi terus lah kambus banyak2...

cer tengok..dah macam nak tertido aku rasa budak ni...mesri seronok kan..aku nak jugak kena kambus macam ni..tapi aku takut dia orang tak larat jer nak lagi pasir..tak pasal2 auntie aku panggil jentolak plak..hiks..






lepas tu..si mak2 dara tak termasuk aku yer...aku tukang jaga anak dia orang jer..dia orang pi naik banana boat ni..mula2 dok paksa aku naik sama..uishhh aku idok ler nak naik benda2 ni..lagi2 nnt kena bawak pi tengah pantai tu...lepas tu macam2 aku pikir..

sama jugak kalau pi genting..atau naik mana2 permainan yang menggayat kan dan ada potensi nak mati katak..aku secara automatik akan berpikir yang mengarut2..hahahaha..

jadi dari melalak nnt atas benda tu..baik aku tak payah naik awal2..just tukang tengok jer..banana noat ni dia ambil sorang rm10 hinggit..okeylah tu murah lah jugak...ada lah merasa dalam 10 15 minit jugak kot...





itu selepas boat tu terbalik kan penumpang nya...hahahahaha aku dah tau dah..bila dah nak habis dia akan terbalik kan kita..tu yang aku tak suka..buat aku terkejut pastu jatuh dalam air..pastu aku terkapai2..pastu aku telan air masin tu...

jadi aku lebih senang duduk di tepi pantai dan tengok pemandangan yang sangat cantik itu...laut nya biru terbentang luas..

aku suka ngan pantai...kalau pergi umah mak mertua auntie aku kat bachok kelantan kan..memang best wooo...umah nya betul2 tepi pantai..kalau kuar pintu dapur jalan dalam 20 langkah dah sampai pantai..

kalau ke rumah nya kan..memang aku tak naik umah pun..semua lari pi pantai..siap nak makan nasi pun usung habis periuk belanga pergi dekat pondok yang dia buat kat tepi pantai tu...fuhhh nyaman wei..tenang sungguh..harap2 aku dapat rasa lagi suasan sebegitu..

mak aku kata kalau dah suka sangat pantai..haaa cari lah calon suami seorang nelayan..

tettttttttttt...hahahahahha


toceh..

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails