12 June 2012

drama di pagi sabtu yang hening

Assalamualaikum....


wahhh hebat2 lah kejiranan aku ni kan..semua kaki drama tau..hahaha..

actually kes ni terjadi sabtu dua minggu lepas...masa tu pagi lah maybe dalam kul 9..aku tengah bersiap2 nak pergi kerja ni..

tetiba !!!




haaa ambik ko tetiba ada seren kuat ni..aku jenguk lah kat bawah nampak lori bomba yang besar tu...

whatt ?? nape bomba datang...aku dah gelabah dah ni..dah lah duduk tinglat 4 kan..kot2 ada kebakaran ke aku nak lari turun cepat2..hiks..dasar penakut..

semua terjongok2 kepala kat beranda masing...mesti dalam kepala duk tanya nape bomba datang...? pastu aku tengok bomba ke tepi umah aku...

aku dah lah nak pergi keje kan...baru perasan..macam mana nak kuar dah keta bomba ni plak blok keta aku...nangessssss..dah lah kul 9.30 dah...

nak tak nak kena lah menunggu bomba ni plak... so melepak lah kami serumah kat beranda umah ni nak tengok apa hal semuanya ni...




rupa-rupa nya jiran umah bawah ni haa...call bomba sebab kucing nya dah masuk ke rumah orang lain kat tingkat 4 ni jugak...

hahahahaha sangat drama okey jiran2 umah aku ni rupa nya...siap call bomba okey..kaedah nya dia panggil2 kucing tu tak nak kuar...pastu dia call bomba lah...kebetulan umah yang kucing dia masuk tu takda orang plak kat umah..

tu haaa nampak tak abg bomba tu terpaksa panjat tingkap tangga2 pastu meniti tepi2 tu then lompat masuk dalam pagar umah orang tu...

akhir nya selamat jugak si kucing putih tu...




muahahahaha muka bosan tunggu abg bomba menyelesaikan misi terbesar dia orang di pagi sabtu yang hening..hiks..



toceh..



No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails