26 June 2012

Sudirman Kesepian ( dari filem kami )

Assalamualaikum.....


korang pernah tengok tak citer filem KAMI lakonan arwah Sudirman...

serius aku tak leh tengok dah citer tu...setiap kali aku tengok mesti aku menangis..walau citer dia setengah oang cakap sangat lah simple...

tapi bagi aku citer dia adalah sangat bagus..banyak pengajaran..banyak sifat2 moral yang bagus yang patut di contohi...seperti semangat dan kasih sayang seorang sahabat...

Tookoo sangup berkorban apa sahaja untuk Din...

salah satu babak yang aku dengar lagu or teringat jer mesti dah meleleh air mata bila Din telah dimasukkan ke hospital sbb kena langgar..pastu Tookoo plak takd aduit nak belikan nasi utk Din...Tookoo sanggup jual kaset yang dia sanggup kumpul duit utk beli benda tu kpd oarang lain...Tookoo beli rm4 dan bila jual si pembeli hanya bayar rm1.50 jer...kerana terdesak dia terpaksa juga jual dan pergi beli nasi bungkus utk Din...

Sekali nasi bungkus tu plak rm1.70..nasib baik ada 20 sen dalam poket...dan bawak nasi tu kepada Din...bila Din tanya Tookoo dah makan ke...dia tipu cakap dia dah makan..padahal Tookoo tak makan sehari dah..hanya minum air paip sahaja...

serius..aku sedih..! cuba bayangkan kita di tempat mereka...bekerja cari botol2..ambil upah situ sini hanya untuk mencari sesuap nasi..itu pun Tookoo berkongsi satu pinggan dengan Din..tinggal plak dalam rumah tak siap...

emmmm...aku bersyukur ya allah sebab ada semua nya di depan mata...sangat2 bersyukur...

korang layan lagu ni...lagu ni salah satu ada dalam citer KAMI tu...serius sedih..lenggok merdu duara arwah sangat menyentuh hati...

pape pun saya adalah peminat arwah...walau tidak sempat utk melihat nya..sbb masa dia meninggal aku berumur 2 tahun...tapi lagu2 nya adalah teman semasa aku membesar hingga kini...siapa tidak kenal Sudirman...

Semoga arwah Sudirman Hj Arshad tenang di sana dan di letakkan bersama2 orang2 beriman...al-fatihah.






Sudirman - Kesepian

Jauh ku tinggalkan
Melati ku yang tersayang
Kini ku sendiri kesepian
Di rantauan mungkin engkau jua
Merasakan rindu begini
Rindu yang menyeksa jiwa ini


*Chorus


Walau ku jauh janji tidak ku lupa
Pada semuanya ku kembali jua

Rindu
Ku rindukan
Wajahmu milik yang tercinta
Kasih ini hanyalah untukmu
Tersayang

*Chorus




No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails