22 June 2009

..Hari minggu yang besttt...

Assalamualaikum.....


Yehh...heppy2 nya aku...hari sbatu lepas aku ke umah auntie aku kat puchong...so...tgh hari tu aku boring...ajak lah sepupu aku ni gi merayap...mula2 ingat nak gi indah parade sebab nak gi cari beg adik aku kat carefour...tapi last sekali...aku pi jer IOI Mall tu..dekat dan tak jem..( aku cukup tak suka jem2 ni..)..so...aku merayap dari satu level ke satu level..lagi2 lah IOI Mall skrg dah bukak kedai yang baru..semua aku jajah ngan sepupu aku ni...so..aku dah dpt lah survey harga beg tu...abah suh aku beli beg yang mcm nak gi camping tu..bukan satu..tapi nak dua...almaklum lah..my little brothers dok sekolah jauh-jauh...yang nom 3 kolej kat Gambang Kuantan...yang nom 4 kat sport school di Bandar Penawar Johor...jd senang lah dia org nak travel balik kg...semua galas jer...( ini berikutan adik aku dr johor balik kg cuti sekolah hr tu letak baju dalam beg guni..kah kah kah..)


So...tawar2...aku dpt lah satu beg rm60...tepon banker( abah..kih kih )...dia kata..ok..sat nak bincang ngan banker nom 2..( mak..kah kah..)..sambil nak tunggu perbincangan tu..aku pusing-pusing lah kat level IT..tetiba aku ternampak..promotion brodband celcom..RM199...Oh My God!!!!....murah siut...aku per lagi...pi lah usha2...konon2 nk bayar bil hp My granny aku..( nenek aku pun pakai hp okeyyy...siap pakai line lagi..tak main lah topup2 ni...)...so..dia ckp...dia tgh buat promotion brodband ni sbb kedai nya baru di bukak seminggu...


S.Girl : Adik meh lah tengok brodband ni dulu...murah jer ni rm199 jer...
Chomby : Yer ke..ni ok ke...tak meletup ke guna nnt...?
S.Girl : Mana ada lah dik...ni waranty 18 bulan tau..takda kontrak..mana2 adik nak guna line
pun boleh tau...mcm mana berminat..?
Chomby : Nak tu nak..tapi tak cucuk duit...( cover tu..padahal..takda duit.)
S.Girl : ooo...ok lah...tapi ni promotion tak lama tau...maybe minggu depan dah takda...( taktik lah tu...nak suh aku ni kempunan..)
Chomby :yer ke...? emm..nantilah..sy pikir dulu...nnt sy dtg balik...

Pastu..aku pun jalan sambil pikir-pikir...mcm mana ni...duit pun memang takda...kah kah kah..almaklum lah tengah-tengah bulan..aku mesti tepon penasihat aku ni..( My sis..Pn.Lili )

Chomby : Kak..ko kat mana..?
PL : Aku tgh drive ni..knp..?
Chomby : Wei aku dah jumpa brodband murah ni..rm199..free kontrak...mcm mana..?
PL : Hah...yer ke...? apa lagi beli jer lah terus..tak payah dok survey lagi...
Chomby : Ooo...yer ke...ok..aku try...bye...


thinkkk...!!...per lagi...try lah untuk dpt kan sponsor...


Chomby : Abah..boleh tak nak bg tahu sesuatu ni...??
Abah : hah...kenapa plak tu..mesti ada lah tu..( mcm2 tahu jer abah aku ni...)
Chomby : ni org ada jumpa brodband ni murah tau..rm199 jer...masalah nya..takda uwang lah abah..boleh tak abah hulur2 lah skit...nnt dah dpt gaji..bayar lah balik..mcm biasa lah..boleh lah...ek..ek...? ( buat suara seposen skit..)
Abah : yer lah tu...klu ada benda dia nak..uiiihh..bukan main lagi dia membodek..
Chomby : kih kih...alah...bukan nya selalu..mcm mana...boleh lah lah..rm199 jer...rm68 line tu..x pa lah..org bayar lah sendiri...
Abah : emm..tgk lah dulu...bincang ngan mak dulu...
Chomby : emm...oklah...pape tepon lah balik..( dgn suara sedih bila banker nom dua pun nk di tanya..mesti tak dpt lah tu..)


Emm...mesti tak dpt ni...emm...x palah...aku pun pusing-pusing lah dalam IOI Mall tu...ada RM100 dalam tangan..tu pun my granny kasi..kih kih...emm...aku dah berpikir-pikir nak balik ni...tetiba dpt call...


Abah : Nor..( nama manja aku okeyy..) abah dah masuk kan dalam akaun rm400..beli beg tu dua biji tau...
Chomby : hah yer ke..??? yeh yeh...orite...best nya...ok bah...tq2....skrg jugak Nor gi beli...


So per lagi...aku berlari lah pi ATM kuar kan duit..pastu berlari balik gi kedai tu...akir nya aku dpt beli brodband jugak...bukan setakat rm199..siap rm68 untuk line tu pun abah kasi duit...yahooo....so...ini lah yang aku pilih...






Abah bagi rm400..tolak beg adik aku rm120..sbb sebiji rm60...dan ini beg nya....









so..balance nya dalam rm12 lagi...per lagi...masuk poket aku lah jugak....haa...itu lah kisah nya hari minggu aku....so...kebetulan lah hari ahad tu kan Father Days.,..aku pun sms lah abah aku yang di sayangi tu...ucaplah skit2...nak kasi hadiah dah terlambat...kah kah...tapi hadiah tak penting..janji aku selalu ingat dia org..dan call dia org....pape pun...I LOVE U lah abah...!!!

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails