09 November 2009

Rumah Idaman

Assalamualaikum....


Still monday bluesssss......

biasa lah..kalau hari senin..semun layuuu sampai ke lantai...kalau hari jumaat...semua tegak berdiri...hahahaha....

Entry kali ni...nak tau rumah idaman korang semua...aku pun ada rumah idaman...nak tau..nak tau..???...yang ni selalu aku sebut2 depan kawan2 aku...hahahaha...

Aku nak rumah yang selesa...besar...sebab aku punya sedara mara...lembu 2 ekor tumbang pun belum tentu cukup....dalam rumah plak...aku nak ada satu bilik hometeater...nak ada bilik karoke...bilik spa...bilik salon...bilik game...kah2...memang tak kuar umah aku...

Okey...hari jumaat hari tu...lepas aku meeting bagai di sacc mall dan makan semua...aku with my love sister bawak aku pi satu tempat ni....






Mesti korang tak jumpa kan kat mana tempat ni....tapi sangat2 senang nak jumpa...tak jumpa nya sebab baru 20% dalam pembinaan...hahahaha...kami ke rumah contoh dia orang....






Ni lah replika nya...lawa kan....aku suka tengok bentuk2 model rumah2 di rumah contoh....cita-cita tersembunyi nak jadi arkitek dan juru hias dalaman...hahahaha...kakak aku ni tengah nak mencari rumah nak beli...so...banyak lah dia kena survey...dan mesti nak kena tanya pendapat aku...hihihi...





Ini cermin ada di depan pintu masuk rumah contoh tu....dia ada 3 gred rumah...mahal...sedang..dan murah...jadi bentuk2 umah tu lain lah....yang dah siap hias segala mcm ni rumah yang mahal...memang lawa...time siap hias lah..kalau tak siap lagi..kosongggg jer....






Ni ruang tamu nya....siap ada balkoni...kalau umah yang lain...takda balkoni...itu lah yang beza nya....memang luas dan selesa lah....cuma kakak aku kata satu tak berkenan...dia nak umah atas tanah...hahahahaha....






Ni plak dinner hall...lawaaaaaa...sebab sekeliling kelalang umah ni ada cermin...salah satu nak umah nampak besar dan luas...letak lah cermin semua nya....memang nampak luas...warna cat pun memainkan peranan yang penting tau...

Rumah aku kat kampung...ada 12 warna dalam umah tu....hahahaha..serius aku tak tipu....






Ni dalam bilik tido....pintu almari semua pakai cermin okeyy....i likeee.....

kak...best lah umah ni..beli jer...semua dah siap..aku setuju2.....

banyak lah ko siap...ini semua...ini dinding cermin...renovate sendiri okey....kalau tak.... semua ni simennnn batu bata....hahahahaha....






Ni dalam master bes room nya....memang luas...ko nak main guling-guling macam citer hindustan pun boleh....siap ada bathroom...







Ni pun masih dalam master bedroom...mcm kakak aku cakap..nak lawa mcm ni..semua kena ronovate...ini nama lagi RUMAH CONTOH....so...contoh nak lawa mcm rumah ni lah.....







Balkoni nya.....kelakar rasa...panggil balkoni..tapi dok bawah jugak...atas tanah....hahahaha....













Lepas tu kami buat rumah ni macam rumah kami sendiri...hahahaha..nasib tak leh masak minum apa....






No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails