08 October 2009

Emosi Di Pagi Khamis Yang Mendung...

Assalamualaikum...


Emmm....tetiba aku rasa mcm semacam jer...sedih..kecewa...suka...mcm-mcm ada...

24 tahun ni aku hidup di muka bumi ni...banyakkkk sungguh kenangan...suka duka..bersilih ganti...tapi takda tempat nak aku berkongsi..nak bermanja ( manja ada batas lah..)...( pakwe lah...)...ada yang kita kongsi dengan KAWAN-KAWAN...tapi tak sama kan...

Dulu aku nak..orang plak tak nak kat aku...emmm...siannn....syok sendiri...ke hulu ke hilir bagai kan nak rak...tapi...KOSONG....why ???...aku pun takda jawapan....

Kadang-kadang susah nak baca gerak hati manusia ni...kadang-kadang..rasa macam BODOH jer...time susah..kita di cari..time senang...harammm nak ajak sama....tapi kenapa lah aku masih KALAH dengan perasaan itu..??? time marah...marahahhh....tapi kenapa mesti LEMBUT semulaa.....!!..mungkin dia pernah aku SAYANG dulu...

Hidup mesti di teruskan....! kadang-kadang jeles tengok kawan-kawan lain bahagia...di ulit CINTA...agak nya nak kena gi MANDI BUNGA kot...kih2...

emmm.....kadang-kadang menyampah jugak bila tgk kawan-kawan bergaduh ngan pakwe masing-masing..time tu rasa mcm..eeee susah nya ada pakwe ni...pulakkk....!! kah2...baik dok sorang2...nak gi mana pun senang....

tapi ada tempat-tempat..masa-masa yang kita memerlukan teman...

Bila sorang-sorang ni...benda-benda sekeliling lah yang membuat kan aku lebih berdikari...rasa tanggungjawab tu lebih....tak perlu sangat nak mengharapkan bantuan orang yang di namakan LELAKI....( i boleh bukak tayar keta sendiri tau bila pancit...pastu pasang spare tayar..baru gi kedai..tak cukup ke..??? kah2 )..tu pun tekad nak belajar mcm mana nak tukar tayar pancit..sbb time pancit...tak tahu nk mintak tolong sapa...sbb..TAKDA PAKWE...kih2...

Agak nya kalau ada PAKWE pun..lum tentu dia pun pandai tukar tayar keta...kah2...

tapi still rasa macammmm.....emmm....entahlah..tak tahu nak gambarkan mcm mana....agak nya klu orang yang faham mcm mana...dia boleh lah rasa perasaan tu mcm mana....

Sebenar nya...mungkin ada baik dan buruk nya...cuma aku jer yang tak tahu...

mungkin ada yang SEDANG MENANTI...cuma aku jer yang tak jumpa lagi...

Mungkin aku akan RASA JUGAK sebegitu indah nya....tapi lambat skit ...cuma aku jer yang kecoh-kecoh lebih......

tapi....macam mana orang yang pernah AKU SUKA tu..tetiba dah nak kahwin..??? apa yang aku perlu buat ekk...?..mesti korang kata...buat bodoh jer,,,kah2...

emm...harap lepas ni...aku leh hidup tenang...tak perlu laagi menjadi TEMPAT YANG DI CARI KETIKA SUSAH...( kes ni sebiji mcm dlm citer kuch-kuch hota hai tu lah..kah2..aku jd KAJOL tu..) kah2....

emm..aku habis kan entry ni...dengan beberapa rangkap lirik dari lagu DATUK SITI....


Apapun yang terjadi
Berjalan lah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijak nya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak kan merubah apapun
Semoga mampu ku lawan
KESEPIANKU....

No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails