06 October 2009

Raya Raya 2009 ( part 1 )

Assalamualaikum...


Haluuu...sungguh terlewat entry raya ku ini...tapi tak lah kan...raya sebulan wei...kih2...
ni aku nak cerita time first raya....first raya aku beraya kat umah sendiri dulu..almaklumlah..mak abah aku nak raya di rumah sendiri pastu ptg tu baru lah balik ke kampung....bukan nya jauh pun...dekat2 jer...sejam jer dah sampai...

emm..malam raya tu lagi meriah umah aku...auntie2 aku semua berkumpul kat umah aku...siap tolong mak aku buat rendang lagi...bahagian aku pulak semesti nya buat kek coklat...fuhh..mmg best lah rasa nya...meriah sungguh...auntie aini dan auntie ilah aku semua berkumpul kat umah..kul 2 pagi jugak aku baru lah leh lelap mata...tu pun dah tersengguk2 nak tunggu kek masak...kih2..





depan umah aku..siap ada lampu lip lap lip lap tau.....lampu ni dah kali kedua beli...tiap kali raya...tiap tu jugak lah nak kena beli...kah2...






ni tetamu paling awal sampai umah aku...tenkiu lah cik yah datang anak beranak..kawan nya mak aku lah ni...


ni en.haikal...masuk yg pinggan tu..dah 4 kali dia tambah kek coklat tu...pagi tu aku buat 2 biji.yang terkejut nya...separuh kek tu lum sampai kul 10 dah habis...kih2...suka dennn...



ni semua gambar2 sebelum di serang tetamu....







juadah yang tersedia di pagi raya....NASI MINYAK..AYAM MASAK MERAH..NASI DAGANG IKAN TONGKOL...KARI AYAM....BIHUN SINGAPORE...



juadah kuih raya














No comments:

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails